Regulamin

Regulamin sklepu internetowego
BOSO NA ŁACE
określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o
Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
Sklep bosonalace.pl zajmuje się sprzedażą kosmetykówwykonanych własnorecznie w naszej
manufakturze , surowców do ich wykonania, dodatków do pielęgnacji ciała jak również produktów
hand made : skarpety, makramy, poduszki, serwety i ozdoby. Odmierzamy surowce na
indywidualne potrzeby klientów a rzeczy wykonane hand made na indywidualne zamówienie.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w
Polsce.
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona
drogą elektroniczną), dzięki której każdy podmiot korzystający ze Sklepu może założyć w Sklepie
swoje indywidualne konto.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Kupujący, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą
uprzywilejowanym.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru
zawodowego.
Punkt odbioru – punkt znajdujący się pod adresem 16-020 Czarna Białostocka , Żeromskiego 12
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Boso na Łące prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
https://www.bosonalace.pl.
Sprzedawca – Katarzyna Kornak, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Boso Na Łace Katarzyna Kornak, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 9660488449, nr REGON
051994950, 16-020 Czarna Białostocka , Żeromskiego 12
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
1. Adres pocztowy 16-020 Czarna Białostocka , Żeromskiego 12 :
2. Adres e-mail: boso_na_lace@wp.pl
3. Telefon: 667160960
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
• urządzenie z dostępem do Internetu
• przeglądarka internetowa JavaScript oraz pliki cookies.
2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest
aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
1. Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w
Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy
towaru.
3. Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
4. Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie
spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania
złożonego zamówienia.
5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania
Regulaminu przez Kupującego.
6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a
Sprzedawcą.
7. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać
zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym
zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
a. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
b. za pomocą karty płatniczej:
c. za pośrednictwem platformy płatniczej:
• PayNow
d. za pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do
Kupującego;
2. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Paynow
podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.
3. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić
w terminie 7 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
4. Sprzedawca informuje, że w przypadku metod płatności, w których pole do wprowadzenia
danych niezbędnych do zrealizowania płatności pojawia się bezpośrednio po złożeniu
zamówienia, opłacenie zamówienia jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu
zamówienia.
5. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy
paragon, fakturę imienną albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
2. W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi
do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
3. W sytuacji gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym
terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o
najdłuższym terminie realizacji.
4. Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
• Polska
5. Produkty zakupione w Sklepie dostarczane są – w zależności od tego, jaką metodę dostawy
wybrał Kupujący:
• za pośrednictwem InPost do paczkomatu lub dostarczenie do domu
6. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do
odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym
osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego
weszła w posiadanie tego towaru;
b. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii
lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez
Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub
części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu
towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach.
3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi
poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej
decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy
umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany
wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu
uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia
towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego
uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni
od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego
uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że
Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący
uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego
uprzywilejowanego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru
lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: 16-020 Czarna Białostocka, Żeromskiego 12
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący
uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin
jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14
dni.
10.Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
11.Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania towaru.
12.Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie
pocztą, Kupujący uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty
zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany
zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas
składania zamówienia.
13.W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez
Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek
bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie
przysługuje w odniesieniu do umowy:
a. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
b. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
c. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
d. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
e. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
g. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
§ 9 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność
świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w
tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
2. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w §
2 Regulaminu.
3. Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest
dostępna w Sklepie.
4. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2
Regulaminu.
5. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
A. Towary
1. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma
możliwość skorzystania z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach
konsumenta.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący
w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
3. Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, Kupujący uprzywilejowany
może w każdym przypadku żądać:
a. wymiany towaru,
b. naprawy towaru.
4. Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
a. obniżeniu ceny,
b. odstąpieniu od umowy
w sytuacji, gdy:
c. Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
d. Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art.
43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
e. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
f. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków
ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
g. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
5. W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący
uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera
od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
6. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności
towaru z umową jest nieistotny.
7. W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej
towarów), Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na
jego koszt, na adres 16-020 Czarna Białostocka, Żeromskiego 12. Sprzedawca
zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
8. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek
skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
B. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat
Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się
tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do
którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem
polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów
dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
1. Celem uniknięcia wątpliwości Sprzedawca zwraca uwagę, że do odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany, związanej z
reklamacją, stosuje się postanowienie § 11 ust. 5.
§ 10 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania
ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania
danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce
prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w
związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym przypadku jest:
• umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej
zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
• ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1
lit. c RODO) oraz
• prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w
celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO).
3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia
umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu,
w którym:
• przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
• na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do
przetwarzania danych Kupującego;
• ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę,
związanych z umową zawartą przez Sklep;
• zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych
osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony
interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
• dostępu do swoich danych osobowych,
• ich sprostowania,
• usunięcia,
• ograniczenia przetwarzania,
• przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
• wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z
przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania
dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na
prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
6. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy
wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
7. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej
akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
3. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym
uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
5. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego
Kupującym uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub
Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Boso na Łace Katarzyna Kornak, 16-020 Czarna Białostocka. Żeromskiego 12
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o
moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) / o świadczenie
następującej usługi(*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
– Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………..
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin konta
w sklepie Boso na Łace
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Dane osobowe
§ 7 Zastrzeżenia
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – uregulowana w Regulaminie nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa), dzięki której
Usługobiorca może założyć w Sklepie swoje indywidualne konto.
Usługobiorca – każdy podmiot zakładający Konto lub zainteresowany założeniem Konta.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub osobą fizyczną
zawierającą z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale
nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin Konta.
Sklep – sklep internetowy Boso na Łace prowadzony przez Usługodawcę pod adresem
https://www.bosonalace.pl
Usługodawca – Katarzyna Kornak, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Boso na Łace Katarzyna Kornak, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 9660488449, nr REGON
051994950, 16-020 Czarna Białostocka, Żeromskiego 12
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
1. Adres pocztowy: 16-020 Czarna Białostocka, Żeromskiego 12
2. Adres e-mail: boso_na_lace@wp.pl
3. Telefon: 667160960
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
1. Dla prawidłowego funkcjonowania i założenia Konta potrzebne jest:
• aktywne konto e-mail
• urządzenie z dostępem do Internetu
• przeglądarka internetowa JavaScript i pliki cookies
§ 4 KONTO
1. Założenie Konta jest całkowicie dobrowolne i zależne od woli Usługobiorcy.
2. Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie jak: przeglądanie historii zamówień
złożonych przez Usługobiorcę w Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna
edycja danych Usługobiorcy.
3. W celu założenia Konta należy wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
4. W momencie założenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy Usługobiorcą
a Usługodawcą umowa w zakresie prowadzenia Konta na zasadach wskazanych w
Regulaminie.
5. Usługobiorca może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z
Konta.
6. W celu dokonania rezygnacji z Konta należy wysłać swoją rezygnację do Usługodawcy na
adres e-mail: boso_na_lace@wp.pl, czego skutkiem będzie niezwłoczne usunięcie Konta
oraz rozwiązanie umowy w zakresie prowadzenia Konta.
§ 5 REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Konta należy kierować na adres e-mail
boso_na_lace@wp.pl.
2. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ
3. W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez
Konsumenta rezultatu Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady
postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego
należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do
zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 6 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę podczas korzystania
z Konta jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach
przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie
Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania
danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub działania
podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b
RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na przetwarzaniu
danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO).
3. Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do
prowadzenia Konta. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie mógł
świadczyć usługi prowadzenia Konta.
4. Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. Konto zostanie usunięte przez Usługobiorcę lub Usługodawcę na żądanie
Usługobiorcy
b. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę,
związanych z Kontem;
c. zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych
osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony
interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z
przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania
dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na
prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
6. W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
7. W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 7 ZASTRZEŻENIA
1. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
2. Umowa w zakresie prowadzenia Konta zawierana jest w języku polskim.
3. W przypadku zaistnienia ważnych przyczyn, o których mowa w ust. 4, Usługodawca ma
prawo do zmiany Regulaminu.
4. Ważnymi przyczynami, o których mowa w ust. 3 są:
a. konieczność dostosowania Sklepu do przepisów prawa mających zastosowanie do
działalności Sklepu;
b. poprawa bezpieczeństwa świadczonej usługi;
c. zmiana funkcjonalności Konta, wymagająca modyfikacji Regulaminu.
5. Usługobiorca zostanie poinformowany o planowanej zmianie Regulaminu co najmniej na 7
dni przed wprowadzeniem zmiany w życie za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej
na przypisany do Konta adres.
6. W przypadku gdy Usługobiorca nie wyrazi akceptacji dla planowanej zmiany, powinien
poinformować o tym Usługodawcę poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości na adres email Usługodawcy boso_na_lace@wp.pl czego skutkiem będzie rozwiązanie umowy w
zakresie prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie planowanej zmiany lub wcześniej,
jeśli Usługobiorca zgłosi takie żądanie.
7. W sytuacji gdy Usługobiorca nie wyrazi sprzeciwu dla planowanej zmiany do chwili wejścia
jej w życie przyjmuje się, że akceptuje ją, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania
umowy w przyszłości.
8. W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą
uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
Regulamin newslettera
sklepu Boso na Łące
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Newsletter
§ 3 Reklamacje
§ 4 Dane osobowe
§ 5 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks
cywilny.
Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca może
otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące
Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie.
Sklep – sklep internetowy Boso na Łace prowadzony przez Usługodawcę pod adresem
https://www.bosonalace.pl
Usługobiorca – każdy podmiot korzystający z usługi Newsletter.
Usługobiorca uprzywilejowany  – Usługobiorca, który jest Konsumentem lub osobą fizyczną
zawierającą z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale
nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Usługodawca – Katarzyna Kornak, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Boso na Łące Katarzyna Kornak , wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 9660488449, nr REGON
051994950, 16-020 Czarna Białostocka, Żeromskiego 12.
§ 2 Newsletter
1. Usługobiorca może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
2. Dla skorzystania z usługi Newsletter niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową
w najnowszej wersji oraz pliki cookies, z dostępem do sieci Internet oraz aktywne konto email.
3. Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany
przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
4. Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym
kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie swój adres e-mail, na który chce
otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. W momencie zapisu na
Newsletter zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi na czas nieoznaczony, a
Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
5. W celu właściwej realizacji usługi Newslettera, Usługobiorca jest obowiązany podać swój
prawidłowy adres e-mail.
6. Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia
jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, wysyłając wiadomość na adres e-mail
Usługodawcy: boso_na_lace@wp.pl
7. Wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym
rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 3 Reklamacje
1. Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące Newslettera należy zgłaszać Usługodawcy na adres email: boso_na_lace@wp.pl
2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia
reklamacyjnego.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ
3. W przypadku gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie rezultatu oczekiwanego przez
Usługobiorcę będącego Konsumentem, Konsument może skorzystać m.in. z:
a. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady
postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php;
b. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego
należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do
zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem:
https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php;
c. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
d. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 4 Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z
zapisem na Newsletter jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania
danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach
przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w dostępnej w Sklepie
Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Usługobiorcy jest wysyłka Newslettera. Podstawą
przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest umowa o świadczenie usługi lub
działania podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1
lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, polegający na
przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art.
6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do
świadczenia usługi Newslettera. Niepodanie danych oznacza, że Usługodawca nie będzie
mógł świadczyć tej usługi.
4. Dane Usługobiorcy będą przetwarzane do momentu, w którym:
a. Usługobiorca wypisze się z Newslettera;
b. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę,
związanych z Newsletterem;
c. zostanie przyjęty sprzeciw Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych
osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony
interes Usługodawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
5. Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. ich sprostowania,
c. usunięcia,
d. ograniczenia przetwarzania,
e. przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
f. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z
przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania
dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na
prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
6. W celu realizacji swoich praw, Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
7. W przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem,
Usługobiorca może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5 Postanowienia końcowe
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych
przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną
modernizacją usługi Newsletter lub zmianą przepisów prawa, mającą wpływ na świadczenie
usługi przez Usługodawcę.
2. Informacja o planowanej zmianie regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail
Usługobiorcy podany w momencie zapisywania się do Newslettera co najmniej na 7 dni
przed wprowadzeniem zmian w życie.
3. W przypadku gdy Usługobiorca nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia
ich w życie, przyjmuje się, że akceptuje je.
4. W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać
informację o tym na adres e-mail Usługodawcy: b oso_na_lace@wp.pl, co będzie skutkować
rozwiązaniem umowy o świadczenie usługi z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
6. Umowa o świadczenie usługi Newslettera zawierana jest w języku polskim.
7. W przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą
uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
8. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
umowy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje zastosowania
zakupionych towarów, a w szczególności ich zmieszania, stabilności i właściwości zmieszanych
składników, ich dalszej odsprzedaży i właściwości wyprodukowanych na ich bazie towarów
końcowych. Klient zobowiązany jest do wykonania testów i badań zakupionych produktów na swój
koszt i własne ryzyko.